امروز : ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
En

صنایع ماشین های الکتریکی جوین نمونه موثر ارتباط صنعت با دانشگاه

تاریخ ارسال : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱

صنایع ماشین های الکتریکی جوین نمونه موثر ارتباط صنعت با دانشگاه

به گزارش روابط عمومی جمکو، دبیر اجرایی این همایش در آیین گشایش این رویداد علمی گفت: ۶۸ مقاله توسط محققان و پژوهشگران دانشگاه‌های صنعتی کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از آن میان ۴۶ مقاله توسط کمیته علمی برگزیده شده که در مدت 2 روزه برپایی این رویداد علمی ارائه شد..

دکتر رضا روشنفکر اظهار داشت: دومین همایش بین‌المللی موتورها و ژنراتورهای الکتریکی با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری و شرکت دانش‌بنیان  صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین (جمکو) با هدف ایجاد بستر برای تعامل بیشتر دانشمندان و محققان این دانش پرکاربرد در گرایش های مختلف حوزه مهندسی برق با کارشناسان و مدیران اجرایی صنایع برپا شده است.

وی افزود: پژوهشگران و استادانی از دانشگاه های فرانسه، شیلی، عراق، اکوادور و ایتالیا نیز در این همایش بین المللی شرکت داشتند.

این عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: مقالات پذیرفته شده که توسط داوران همایش متشکل از اساتید دانشگاه های صنعتی شریف، امیر کبیر، خواجه نصیرالدین و شهید بهشتی، انتخاب شده اند، در قالب هفت پنل علمی در روزهای دهم و یازدهم اسفند به صورت حضوری و مجازی ارائه گردید که دو مقاله به عنوان مقالات برتر این دوره انتخاب شد.

در بخش  ارائه حضوری، مقاله آقای مهدی جباری و ابراهیم فرجاه از دانشگاه شیراز با عنوان  Fault Diagnosis in Induction Motors using Machine Learning Techniques in Presence of Severe Environmental Noise به کد مقاله  ICEMG2023-00470014  توسط کمیته علمی کنفرانس به عنوان مقاله برتر انتخاب شد.

در بخش ارائه مجازی ، مقاله آقای حسین عزیزی مقدم و آرمان فرهادی از پژوهشگاه نیرو با عنوان Fast Dynamic Dynamometer System for Testing Variable Speed Drive Under Non-linear Mechanical Loads با کد ICEMG2023-00460012 به عنوان مقاله برتر انتخاب شد.

مدیرعامل شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین (جمکو) نیز گفت: این شرکت نمونه موثر ارتباط صنعت با دانشگاه است و هم اینک با چهار دانشگاه کشور ارتباط کاری مستقیم دارد.

محمد رستمی افزود: شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین، مهد مهندسی است و طرحهای تحقیقاتی در آن وجود دارد چنانکه صنایع بزرگ کشور برای حل مساله به این شرکت مراجعه می کنند و این موضوع ارتقای سطح علمی و صنعتی جمکو را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: برای نمونه تولید الکتروموتور غول پیکر "سنکرون" با توان الکتریکی چهار هزار اسب بخار برای نخستین بار در کشور در شرکت جمکو، یکی از دستاوردهای ارتباط بخش صنعت با دانشگاه بوده است.

مدیرعامل شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین گفت: این شرکت آماده همکاری با طرح های پژوهشی و دانشگاهی است و در این راستا ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه حکیم سبزواری فرصت مناسبی را برای تعامل بیشتر دانشجویان با بخش صنعت ایجاد نموده است.

رستمی گفت: شرکت ماشین‌های الکتریکی جوین در سال های اخیر و در شرایط تحریم اقدام به ساخت الکتروموتورهای مورد نیاز بخش صنایع بزرگ کشور کرده است

گزارش تصویری دومین کنفرانس بین‌المللی موتورها و ژنراتورهای الکتریکی