امروز : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
En

افتتاح اولین دپارتمان ضدانفجار کشور در شرکت جمکو

تاریخ ارسال : ۳ آبان ۱۴۰۲

افتتاح اولین دپارتمان ضدانفجار کشور در شرکت جمکو

 برای اولین بار در کشور دپارتمان ضدانفجار توسط مهندسین بومی شرکت دانش‌بنیان صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین(جمکو) احداث گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت جمکو؛ اولین دپارتمان ضدانفجار کشور ظهر امروز با حضور مهدی قندهاری مدیرعامل، و جمعی از مدیران هلدینگ توسعه صنعت کوثر صبا از شرکتهای زیر مجموعه سازمان اقتصادی کوثر (بازوی اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران) در کارخانه ماشین‌های الکتریکی جوین افتتاح شد.

مهدی قندهاری ظهر امروز در آیین افتتاح این بخش بیان کرد: در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت دستیابی به دانش پیشرفته و صنعت بومی و همچنین توسعه در حوزه صنایع نفت وگاز، شرکت دانش‌بنیان جمکو اقدام به تاسیس مجموعه تخصصی ضدانفجار نمود تا بتواند وابستگی صنایع نفت، گاز وپتروشیمی به خارج از کشور را کاهش دهد.

مدیرعامل هلدینگ کوثر صبا افزود: این بخش دارای بزرگترین آزمایشگاه ضدانفجار در خاورمیانه و جزو محدود آزمایشگاه‌های ضدانفجار دنیا می‌باشد.

همچنین محمد رستمی مدیرعامل شرکت جمکو گفت: آزمایشگاه شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین همکار سازمان استاندارد می‌باشد و امکان تست برای سایر تجهیزات ضدانفجار مورد استفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این الکتروموتورهای ضدانفجار این واحد صنعتی برای دریافت گواهی مورد تایید شرکت‌های نفتی می‌بایست به آزمایشگاه‌های کشورهای اروپایی ارسال گردد که این امر هم باعث وقفه در روند تولید و هم باعث خروج ارز از کشور می‌شد.

شرکت دانش بنیان جمکو به عنوان تنها تولید کننده الکتروموتور فشار متوسط و فشار قوی در خاورمیانه توانایی تولید انواع الکتروموتور ضدانفجار با تیپ‌های گوناگون ضدانفجاری تا توان 3000 کیلووات را نیز دارد.